Szanowni Państwo
Przed nami kolejny miesiąc, w którym czeka nas wiele ciekawych zadań, a co konkretnie? A to przedstawiamy poniżej.
Tydzień pierwszy „ Tak nam mija czas”
- rozwijanie aktywności poznawczej- zwracanie uwagi na mijający czas
- rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi następstw czasowych
- kształtowanie umiejętności posługiwania się zegarem
- budzenie zaciekawienia literami oraz podziałem głosek na samogłoski i spółgłoski
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie sprawności fizycznej i szybkiej reakcji na sygnały
- rozwijanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki
- doskonalenie koncentracji i pamięci na podstawie umiejętności budowania wypowiedzi ustnej
- poznanie litery G,g
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0
Tydzień drugi „Muzyka jest wszędzie”
- poznaje wygląd gamy i nazw solmizacyjnych nut
- zapoznanie z postacią i utworami Fryderyka Chopina
- budzenie zaciekawienia literami oraz podziałem głosek na samogłoski i spółgłoski
- rozwijanie zainteresowań muzycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej
- kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej oraz umiejętności poruszania się w rytm muzyki
- rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych
- rozwijanie aktywności badawczej
- poznanie litery W,w
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0
Tydzień trzeci „Wiosna, wiosna”
- poznanie zwiastunów wiosny
- rozwijanie zainteresowania przyrodą
- określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów
- rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni( w rytmie muzyki)
- budzenie zaciekawienia literami oraz podziałem głosek na samogłoski i spółgłoski
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności fizycznej
- wyrabianie reakcji na zmiany tempa
- kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej
- doskonalenie koncentracji i pamięci
- rozwijanie aktywności badawczej
- poznanie litery P,p
- rozwijanie umiejętności dodawania i porównywania liczb w zakresie 9
Tydzień czwarty „Wkrótce Wielkanoc”
- poszerzanie wiedzy na temat przygotowań do Wielkanocy
- wdrażanie do obserwacji środowiska przyrodniczego
- utrwalenie określenia położenia przedmiotów w przestrzeni
- rozwijanie wyobraźni muzycznej oraz umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni
- budzenie ciekawości poznawczej i aktywności badawczej
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie umiejętności plastycznych
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- poznanie litery J,j
- rozwijanie umiejętności dodawania i porównywania liczb w zakresie 10
wychowawczyni grupy Maki
mgr Beata Adamczak