Drodzy Rodzice!    

Właśnie zaczynamy pierwszy jesienny tygodniowy temat w naszej grupie. Zajmować będziemy  się warzywami i owocami zarówno typowo jesiennymi, jak i dojrzewającymi podczas innych pór roku i rosnącymi w innych strefach klimatycznych.
Dzięki przyniesionym do przedszkola warzywom i owocom  będziemy doskonalić umiejętności opisu, a podczas wykonywanych doświadczeń nauczymy  się rozróżniać warzywa od owoców.
Nauczymy  się także kolejnej literki: A, a. W celu jej utrwalenia proponuję w domu zabawy w wyszukiwanie tej głoski w nazwach owoców i warzyw, np. podczas przeglądania gazetek reklamowych lub wizyty w sklepie.

W II tygodniu zajmiemy  się szeroko pojętym tematem zdrowia człowieka. Dzieci przypomną sobie, czym jest Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej oraz utrwalą nazwy produktów należących do każdego piętra piramidy.

Dzieci przypomną sobie nazwy części garderoby, takie bardziej nietypowe jak marynarka, kombinezon czy palto, dokonają klasyfikacji i selekcji. Poznamy również kolejną liczbę – 2, co pozwoli nam na utrwalenie pojęcia para. Oprócz liczby 2, wprowadziliśmy także nową literę – I, i.

W III  tygodniu udamy  się z dziećmi w magiczną podróż do jesiennego parku i lasu. Przedszkolaki będą oglądać zdjęcia zwierząt żyjących w lesie, utrwalą sobie ich nazwy, które następnie odczytają  globalnie. Będą odgadywać zagadki słowne, obrazkowe i dźwiękowe dotyczące tej tematyki.
Zgromadzone liście, kasztany, żołędzie i inne  atrybuty staną się okazją do działań manipulacyjnych, klasyfikacji, segregacji obiektów według kształtu i koloru, układania rytmów (także muzycznych), samodzielnych poszukiwań w atlasach i książkach.

W IV tygodniu zgłębimy  z dziećmi temat sztuki i pogłębimy  także wiedzę na temat świata muzyki. Zapoznają  się z różnymi rodzajami muzyki (klasyka, hip-hop, rock, jazz itp.). Warto pamiętać, że uwrażliwienie na dźwięki jest podstawą do przygotowania dzieci do nauki czytania.
.
Omówimy  temat kina i teatru. Dzieci poznają również różne  odmiany teatru  (teatr kukiełkowy, teatr z jawajkami, pacynkami, teatr cieni itp.).
To właśnie w tym tygodniu najprawdopodobniej przygotujemy pasowanie na przedszkolaka dla dzieci , które w tym roku dołączyły do naszej grupy i wystawimy nasze przedstawienie Czerwony Kapturek.
Ostatni tydzień zostanie też wzbogacony o wprowadzenie kolejnej litery – E, e, którą dzieci utrwalą podczas wykonywania różnych ćwiczeń słuchowych i wzrokowych.

W V tygodniu  przypomnimy  sobie członków naszych rodzin. Zwieńczeniem tego tygodnia będzie stworzenie drzew genealogicznych rodzin. W  tym tygodniu wprowadzimy także liczbę 3 i nową literę – M, m. Staramy  się przygotować dzieci do bardzo trudnej umiejętności czytania i pisania. Gdyby dzieci pytały o znaczenie literek, spróbujcie wymawiać je krótko (czytać głoskami, nie literkami, które utrudniają proces czytania).

Kalendarium
9.10- Teatralne ABC z Bzikiem
20.10-Urodzimy Kubusia Puchatka
     -Pasowanie na przedszkolaka
30.10-Zabawy z dynią

                                                                                        Wychowawczyni grupy "Bratki"
                                                                                             mgr Hanna Franek

Dbamy o Wasze Pociechy

twittergallerycontact