Drodzy Rodzice!
Przed nami marzec, miesiąc który przyniesie wiele ciekawych tematów.
Pierwszy tydzień upłynie na wyprawie do Afryki w celu poznania zwierząt dżungli i sawanny, odwiedzimy małpkę poznamy jej przysmaki, jeden dzień spędzimy w zoo.
W drugim tygodniu poznamy zwierzęta z naszych pól i lasów, dowiemy się jakie zwierzęta można spotkać na polu, a jakie w lesie, wybierzemy się z wizytą do niedźwiedzia.
W kolejnym tygodniu porozmawiamy o marcowej pogodzie, marcowych niespodziankach, wyjaśnimy przysłowie: „W marcu jak w garncu”, nauczymy się rozpoznawać przebiśniegi i krokusy, poszukamy oznak zbliżającej się wiosny, zadbamy o wiosenny wystrój sali.
W kolejnym tygodniu pożegnamy zimę, odkryjemy tajemnice ptasich wędrówek i dowiemy się, które ptaki przylatują do Polski na wiosnę, odwiedzimy bociana, poznamy ptasie domy i ptasie przysmaki.
Podczas zabaw matematycznych zwrócimy uwagę na umiejętność klasyfikowania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej.
W marcu nie może oczywiście zabraknąć „Zabaw z literkami”, codziennego czytania, słuchania muzyki, śpiewania i muzykowania. Będzie też wiele okazji do rozwijania wyobraźni i kreatywności w czasie wykonywania prac plastycznych i technicznych. Postaramy się pracować nad umiejętnościami: słuchania, wykonywania poleceń, współpracy, czekania na swoją kolej, wyrażania swojego zdania, rozpoznawania i wyrażania emocji.
Aby utrwalić informacje o wiosennych zmianach w przyrodzie zachęcam do oglądania z dzieckiem albumów o ptakach powracających na wiosnę, aby utrwalić ich nazwy, można obejrzeć film o budzącej się przyrodzie. Dziecko może próbować samodzielnie odgadywać nazwy ptaków i kwiatów. Podczas spaceru można utrwalać przeliczanie różnych obiektów.
Wychowawczyni grupy "Bratki"
mgr Hanna Franek