Szanowni Rodzice!
Nadszedł marzec miesiąc, w którym powitamy nową porę roku. Sądzę, że wszystkich nas ten fakt cieszy a zwłaszcza dzieci. Dni stają się coraz dłuższe, miejmy nadzieję cieplejsze, dzięki czemu możemy spędzać więcej czasu na powietrzu i podziwiać przyrodę budzącą się do życia. Życzę Państwu i dzieciom, aby wiosna na dobre u nas zagościła, a słoneczko i pojawiające się kwiaty cieszyły nasze oczy.
W marcu tak jak w innych miesiącach czeka nas wiele ciekawych rzeczy. Będzie to dla dzieci czas poszerzania wiedzy, zdobywania nowych umiejętności, a także doskonalenia tych, które już posiadają. Tematyka marca przedstawia się następująco:
Pierwszy tydzień na przełomie lutego i marca „Różne rodzaje parków”- w tym tygodniu dzieci:
-poznają różne rodzaje parków, dostrzegą różnice między nimi
-poznają zasady zwiedzania parków narodowych
-porozmawiają o parku jurajskim i dinozaurach
-stworzą własne logo parku narodowego
-rozwiną umiejętności językowe
-rozwiną aktywność badawczą
Drugi tydzień- „Tak nam mija czas”- w tym tygodniu dzieci:
-zapoznają się z zegarem i sposobem jego działania
-dowiedzą się, jak odczytywać godziny na zegarze
-utrwalą określenia: co było najpierw?, co jest teraz?, co będzie potem?
-utrwalą pojęcia: wczoraj, dziś, jutro
-dostrzegą zmiany zachodzące z upływem czasu i zmianami pór roku
-utrwalą poznane dotąd litery i poznają literę „p, P”
Trzeci tydzień- „Muzyka jest wszędzie”- w tym tygodniu dzieci
- poznają instrumenty muzyczne i dźwięki jakie wydają
-poznają wygląd gamy i nazw solmizacyjnych
-poznają postać i utwory Fryderyka Chopina
-rozwiną umiejętności poruszania się w rytm muzyki
-rozwiną sprawność manualną i wrażliwość muzyczną
-poznają literę „z, Z” i rozwiną umiejętności językowe
-utrwalą poznane liczby
Czwarty tydzień- „Wiosna, wiosna”- w tym tygodniu dzieci:
- powitają wiosnę, poznają zwiastuny wiosny
-utrwalą nazwy pór roku i miesięcy
-poznają budowę tulipana
- rozpoznają i nazwą zjawiska atmosferyczne
-odkryją zapis cyfrowy liczby 0
-określą kierunki, nawigując drugą osobę, kodują ruch w symbolach
-poznają literę „c, C”, utrwalą poznane litery
-wykonają wiosenne porządki
Piąty tydzień- „Mamy różne charaktery”- w tym tygodniu dzieci:
-dowiedzą się, czym są emocje i poznają podstawowe emocje
-dowiedzą się, kim jest bohater pozytywny, a kim bohater negatywny
-poznają pojęcia: dobry uczynek, kłamstwo
-zapoznają się ze sposobami kontroli emocji
-utrwalą pojęcia: proszę, przepraszam, dziękuję
-poznają literę „u, U”, utrwalą już poznane
-poznają graficzny znak odejmowania
Wydarzenia marca:
8 marca Dzień Kobiet
12 marca Dzień Matematyki
20 marca Warsztaty wielkanocne z udziałem Rodziców
21marca powitanie Wiosny
22 marca Konkurs Recytatorski
23 marca Konkurs Piosenki
29 marca Kiermasz Wielkanocny
31 marca wycieczka do Ostrowa Wlkp. - warsztaty z Zającem
Agnieszka Śnieć -Fabisz